dinsdag 16 december 2008

Aan het Bestuurscollege van het Eilandgebied Curaçao
T.a.v. de Gezaghebber Mevr. mr. L.M. Dindial
D.t.k.v. de Dienst voor Communicatie en Voorlichting,
Afdeling Bentana di Informashon
Breedestraat 39C (Punda)


16 December 2008

Onderwerp: Verzoek om inzage in verslagen
zoals bedoeld in artikel 15 lid 2 van de
L.O.B. (P.B. 1995, no 211)


Geacht College,

In de overweging van de Landsverordening Openbaarheid van Bestuur (P.B. 1995 no. 211) wordt onder meer vermeld dat het met het oog op een goede en democratische bestuursvoering wenselijk is om regels op te stellen met betrekking tot de openheid en openbaarheid van bestuur. Artikel 2 van de Landsverordening meldt dat een bestuursorgaan bij de uitvoering van zijn taak openbaarheid betracht en hiertoe informatie verstrekt.

Volgens artikel 15 lid 2 zenden de Gezaghebbers van de Eilandgebieden jaarlijks vóór 1 april aan de Minister van Algemene Zaken en aan de Eilandsraden een verslag over de wijze waarop in het daaraan voorafgaande jaar de landsverordening door de bestuursorganen van de eilandgebieden is toegepast.

Mede gelet op het gestelde in de overweging van de landsverordening en artikel 2 verzoek ik het Bestuurscollege of ik, gebaseerd op artikel 3 en artikel 7 lid 1b van de L.O.B., kennis kan nemen van de inhoud van de verslagen van 1997 t/m 2007.

Ingevolge artikel 6 van de L.O.B. dient u binnen 3 weken na de dag dat mijn verzoek is ontvangen te beslissen op dit verzoek. U kunt de beslissing voor ten hoogste 3 weken verdagen. Van deze verdaging dien ik, zoals artikel 6 stelt, vóór de afloop van de eerste termijn schriftelijk gemotiveerd mededeling te krijgen van uw College.

In afwachting van uw reactie verblijf ik met de meeste hoogachting,


Etienne van der Horst


c.c.: Eilandsraad van het Eilandgebied Curaçao
Minister van Algemene Zaken

2 opmerkingen:

  1. Op 5 januari 2009 heb ik een brief ontvangen van de Dienst voor Communicatie en Voorlichting gedateerd 16 December 2009 waarin de ontvangst van mijn verzoek bevestigd wordt en het een registratienummer is toegekend. Verder meldt de brief dat rekening houdend met de datum waarop genoemde dienst mijn verzoek heeft ontvangen, 16 December 2008, de eerste beantwoordingtermijn op 6 Januari 2009 zal verstrijken. Indien zorgvuldige behandeling van het verzoek meer tijd vergt word ik hiervan schriftelijk op de hoogte gesteld.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Op 15 januari 2009 heb ik een brief ontvangen van de Dienst voor Communicatie en Voorlichting gedateerd 6 januari 2009 waarin ik word medegedeeld dat een zorgvuldige behandeling van mijn verzoek meer tijd vergt dan de termijn van drie (3) weken waarbinnen conform de landsverordening mijn verzoek dient te worden beantwoord. Men is daardoor genoodzaakt de afhandeling van mijn verzoek te verdagen. Volgens artikel 6 van de LOB geldt deze verdaging met ten hoogste drie (3) weken. Verder wordt mij medegedeeld dat men er uiteraard naar streeft mijn verzoek op zo kort mogelijke termijn af te handelen.

    BeantwoordenVerwijderen

U kunt hier reageren/Bo por reakshona aki